onsdag, maj 03, 2006

i smyg...















förra året sprang en av våra katter bort...
många var de timmarna jag gick och letade...

och så gick jag på ett ödehus..
där naturen själv bestämt vilka arter som fått breda ut sig i trädgården...
vilket de gjort med besked..

flera kvällar gick jag där...
smög omkring..
tills jag tog mod till mig och tog spade med mig..
och plasthinkar..

nu står några av blomstren i min trädgård..
en del av dem kommer jag ihåg...
humleblomster..
lungört...
akleja..
och kärleksörten på bilden..

en del kommer att bli en överaskning när/om de kommer upp..

spännande..

4 Comments:

At torsdag, maj 04, 2006, Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Och hos mig kan du hämta lungört (det är alldeles blått och rosa här hemma!)! Men knacka gärna på först :-)

 
At fredag, maj 05, 2006, Blogger Lyckliga Grodan said...

så fint.. den är speciell.. fast jag gillar inte namnet.. lunga..det låter äckligt..

den överträffar sitt namn iaf.. med råge...

 
At söndag, maj 07, 2006, Blogger Astillbe said...

Kom katten tillbaka?!

 
At söndag, maj 07, 2006, Blogger Lyckliga Grodan said...

astilbe.. hej..
ja det gjorde han.. men tyvärr blev han sjuk alldeles kort därefter.. jättesjuk och dog... sixten har en fin grav i vår trädgård..

 

Skicka en kommentar

<< Home